מיתוג מחדש

בחייו של כל עסק מגיע השלב בו הלוגו שעוצב בעבר כבר לא מתאים והנראות כבר לא משדרת את
המהות של העסק. המלך מת, יחי המלך החדש.
 
בממוצע, עסק משנה את הזהות והמהות שלו כל שבע עד עשר שנים. לרוב שינוי הזהות כולל חידוש
או שינוי הלוגו, השפה העיצובית והחומרים השיווקיים, ובחלק מהמקרים אפילו השם ושורת המיצוב עוברים שינוי.
למרות שישנה סיבה עיקרית לביצוע השינוי במיצוב, המוטיבציה המובילה את השינוי נובעת ממספר סיבות משולבות:
  • החלפת בעלים, מיזוגים ורכישות
  • שינוי במיצוב
  • התחלת פעילות בינלאומית
  • השוק שהשתנה וכבר אינו מתאים למיתוג הישן
  • הנראות מיושנת ולא מתאימה לתקופה
  • המוצרים או השירות השתנו עם השנים
  • כניסה לתחומים חדשים

בשנת 2017 יצאה גילת סאטקום, אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל, במהלך מיתוג מחדש.

הצורך במיתוג מחדש נבע מהתכנית העסקית, התרחבות הפעילות העסקית, והוא התחיל משינוי השם: הכירו את גילת טלקום.

כחלק מתהליך המיתוג החדש בנינו עבורם שפה גרפית חדשה.

הנה הצצה קטנה מהתהליך.

"שינוי השם הינו משמעותי ומשקף את השאיפה המתמדת והמתמשכת של החברה, לעשייה ושיפור. ביחד עם שינוי שם החברה השקנו מיתוג חדש. שם החברה החדש, גילת טלקום, מייצג תהליך אסטרטגי שהחל עוד ב-2012 כאשר החברה השיקה את תחום תקשורת הסיבים האופטים, כדי לספק ללקוחותינו מגוון רחב יותר של פתרונות תקשורת."

ראשית שינתה החברה את שמה, מגילת סאטקום לגילת טלקום.

הציטוט המובא כאן הוא חלק מהמכתב הרשמי של מנכ"ל החברה עבור קהל לקוחותיה, המבשר על המהלך.

אחרי שינוי השם הגיע השינוי הנדרש – לוגו.

בניית שפה גרפית חדשה

אתגר הלוגו:

  1. לשמור על הצבעוניות המוכרת כחלק מהותי במיתוג הקיים
  2. להשמיט את האייקון המרמז על תקשורת לווינית (מאחר ונכנסו פתרונות תקשורת נוספים)
  3. להשאר עם אלמנט המרמז על תקשורת
  4. להעניק מראה יותר טכנולוגי על ידי שימוש בפונט נעים וחדשני, אך לא יותר מדי משחקי או מתחכם.
הלוגו המקורי של גילת סאטקום
הלוגו החדש של גילת טלקום
הגרסה האופקית של הלוגו

אתגר הדימוי:

  1. להחליף מהדמות שליוותה את החברה בכל החומרים השיווקים מבלי לאבד את "הפן האנושי"
  2. ליצור שפה איורית חדשה, שתהווה קודם כל חזון רחב, ובהמשך תתפרק לחלקים שימושיים
  3. להכניס את כל פתרונות התקשורת של החברה באיור אחד ובשפה אחידה
פיוצ'ר - הדמות שליוותה את המותג במשך שנים, לצד הגל הצהוב ופינתו של הלוגו - שהיו סימנים כל כך מזוהים עם המותג
איור החזון החדש: תקשורת לווינית, תקשורת סיבית תת ימית, תקשורת ניידת - כולם על רקע מדברי, המסמל את אזורי הפעילות הגדולים ביותר של החברה, באפריקה.
סדרת האייקונים השלמה
כך נראית הגרסה השניה של החזון, עבור שירותי פתרונות התקשורת הלווינית
וכך הוא נראה בפעולה: ביתן גילת טלקום בתערוכת הבטחון הבינלאומית, שהתקיימה בגני התערוכה

 

עיצוב חומרים שיווקיים

הצד הקדמי של הכרטיס הישן
הצד האחורי של הכרטיס הישן
הצד הקדמי של הכרטיס החדש
הצד האחורי של הכרטיס החדש
נייר החברה הישן
נייר החברה החדש
הודעת מייל ישנה
הודעת מייל חדשה
ראש מסמך הצעת המחיר הישן
ראש מסמך הצעת מחיר החדש
ברושור ישן
ברושור חדש

ענבל היא נכס!!!

חרוצה, אחראית, מקצועית, ועוד לא התחלתי לדבר על הכישרון.

עברנו איתה מיתוג מחדש של החברה תוך עמידה בדד ליינים בלתי אפשריים, ענבל עזרה לנו להבליט את הערך והחזון של המותג ולהביא אותם לידי ביטוי בכל החומרים השיווקיים שלנו.
תודה לך ענבל היקרה, מוקירים ומעריכים מאוד.

מיכל הרשקוביץ

מנהלת שיווק, גילת טלקום

עסקים נוספים שעברו תהליך מיתוג מחדש אצלינו

  • פיטהאב<br /> <span style='color:#b2b2b2;font-size:26px;'>מיתוג</span>
  • ויטלה<br /> <span style='color:#b2b2b2;font-size:26px;'>עיצוב אריזות</span>
  • הטעם שבטבע<br /> <span style='color:#b2b2b2;font-size:26px;'>מיתוג</span>